tirsdag 3. juli 2012

The Faroe Islands

På returen fra mine 23 dager på Island / Grønland var jeg nesten tre døgn på Færøyene. Det var mitt 7. besøk på øyrike i nordre Atlanteren. De aller fleste øyene er heldigvis lett tilgjengelige. Jeg har etter vært fått mine favoritterlokaliteter og besøkte flere av disse. Været var skiftende, men for det meste var sola lett synlig. 
Kalsøy, Kunøy and Bordøy. 3 islands almost woven together. Seen from Eysterøy
 The tiny village of Gåsadalur
The waterfall of Gåsadalur hit the sea
Late night near Bøur
 The sea stacks Risin and Kellingin
The sea stack Risin
Part of Torshavn
On the return from Iceland I stayed three nights on the Faroe Islands. This was my seventh visit to the pearls in the northern Atlantic Ocean. As usual I saw some of my favorite locations: The big sea stacks Risin and Kellingin (the giant and the witch) just north of the town Eidi and the area around Gåsadalur. The weather was quite good and mostly sunny.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar