torsdag 17. mai 2012

Retro Island

English summary at the end.
I 2002 og 2004 var jeg på ukesturer til Island med min enkle campingbil. På første turen ble slides benyttet og det var til dels storm mesteparten av uka. Derfor fikk bilene slite seg rundt de 1339 km på Hringvegur 1. Helt i sør kjørte jeg flere mil i sandstorm. Sikten var 5-10 meter og det var ufattelig skummelt.
To år senere var jeg digital og benyttet Nikon D-100. Nedenfor er noen bilder fra den turen. De to nederste viser ventingen for å praie en SUV da jeg kjørte campingbilen fast i gjørme og måtte vente "lenge".
En uke er selvfølgelig alt for lite. Derfor blir det nå en månedstur til Sagaøya med min aldrende campingbil. Da er to-tre dager på Færøyene og Kulusuk, Grønland inkludert. Dessuten går det vekk en liten uke i båtreise. Nedenfor er noen bilder fra 2004, eksponert på nordøstlige Island.
Hengifoss

Myvatn

Barrows Goldeneye, Myvatn

Female Harlequin duck, Laxa River

At the beach, Öxarfjördur 

Åsbyrgi

Drake Stellers Eider and drake Harlequin Duck, Borgarfjördur Eystri

Waiting for assistance for my camping van
My camping van got stucked in mud

Back in 2002 and 2004 I stayed a week at Iceland. The first trip was very stormy and I drove the Ring Road 1 (1339 km) just to see the island. Near the south coast I drove through a quite scary sand storm. It was the last year with Fuji Velvia. In 2004 I was digital and I stayed in the northeastern part of the country. The photos are from that trip.
In near future I will stay for some weeks at Iceland. I will also spend three days at eastern Greenland and at the Faroe Islands.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar