tirsdag 20. mars 2012

Retro Færøyene 1

Biofotos "Naturfotografen" nr. 1 2002 serverte en flott Færøyene-artikkel av Trond R. Braadland og jeg var umiddelbart "solgt". Samtidig som bladet datt ned i postboksen, kjøpte jeg campingbil. På den tiden gikk gamle "Norrøna" ukentlig fra Bergen og Færøyene var bare et drøyt døgn unna.
2002, 2004, 2005 og 2006. Jo Færøyene ble hyppig besøkt en periode. I 2004 og 2006 var jeg til og med på to turer. På flere av turene var Jostein Aursland med. Av sytten bebodde øyer, besøkte jeg alle utenom de to "helikopterøyene" Koltur og Stora Dimun.
Dranganir og Tindholmur, Vagar

Klippene Risin og Kellingin sett fra Kalsøy

Litla Dimun, sett fra bygda Sandvik på Suderøy

På vei til Svinøy i legendariske "Masin". Foto: Jostein Aursland

Vær, Suderøy

Harlekinand, sjelden gjest ved Kirkjubøur, Streymøy. 

Storjo i tjern, Skuvøy

Jostein Aursland hilser på "gammel" kompis

Vestre havn, Torshavn

Mann og barn med blå genser. Speiling i Vestre havn, Torshavn


I juni skal jeg være tre dager på Færøyene på returen fra Island. Det er vel unødvendig å si at jeg gleder meg veldig.

I neste blogg blir det bilder fra royalt besøk samt fra nasjonaldagene "Olavøku".

3 kommentarer:

  1. Flotte bilder! No fikk jeg lyst på en ny tur til Færøyene!!!

    SvarSlett
  2. Takk for det. Minnene strømmet på da jeg tagget bildene i Lightroom

    SvarSlett
  3. Knallbra bilder fra færøyenen, flott natur og vakre fugler.
    Sikkert en spennende tur.

    Ottar

    SvarSlett