fredag 18. juni 2010

Mørke fugler på Kenai

Alaska 18. dag
Bjørn reiste hjem i dag så nå er jeg på loffen alene fram til søndag.
Da vi landet på flyplassen i Anchorage i går, undersøkte jeg pris på leiebil for tre dager. Ca. 350 $ var prisen i skranken. En time senere bestilte jeg via internett til 140 $. En stor Ford ble hentet i dag kl. 8.30 og turen gikk direkte til Seward på Kenaihalvøya.
Her var vi også for drøyt to uker siden og det var en liten by med fin natur rundt og bra med fugl.
Undersøkte umiddelbart muligheten for å bli med en liten båt på sjøfugltur i morgen, den såkalte Captains Choise. Det virket umulig, så da blir det vel en tur med hundre andre turister. Mer kjipt, men det er vel noen fuglearter å plukke samt håpet om å se en hval og to.

Så i ettermiddag har jeg "fotat" fugler i sjøkanten. Resultatet i gråværet var ikke så aller værst. Fikk i alle fall bilder av arter jeg ikke hadde knipset før på Alaskaturen.
Amerikasvarttjelden var fin. Kortere og kraftigere nebb enn den europeiske slektningen. Dessuten virket lyden svakere og mer pipete.

Bilder av mørke fugler er ikke av det gode når det skal redigeres i Picasa 3. Dessverre.
Amerikasvarttjeld

Dueteist

Totoppskarv

Beringskarv

Beringskarv

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar