søndag 2. mai 2010

Fargerike greiner

Etter gårsdagens blandede opplevelser, var det tilbake til normalen i dag med fugl i 12 timer. Dro i vestlig retning og holdt meg rundt "storbyen" Caceres (100 000 innb.). Stort sett på steder jeg ikke har besøkt tidligere. Det tok ikke helt av før jeg fant et sandområde vest av Caceres der det var en fin mix av fugler. Her ble jeg resten av dagen, 7 timer, men tok fri en stund og besøkte byens McDonalds. En blåråke ønsket meg velkommen og var jeg "solgt". Når det i tillegg var en bieter-koloni og flere andre godbiter, var det ingen tvil at det var rett prioritering.

Så var det venting og venting med bilen som kamuflasje. Da er det greit å ha en iPod Touch og lytte på podcaster fra Herreavdelingen (NRK P1) og Misjonen (P4). Bieterne var jevnlig innom to greiner, mens blåråken kun lander her to ganger.

Jeg bruker "kun" Picasa 3 som billedbehandling på min lille ti tommers Asus Eee og savner absolutt noe med mer spenst. Bildene får ikke den smellen som ønskelig.
Grein 1. Bieter med vannymfe


Grein 1. Blåråke


Grein 2. Bieterne sjekker lufta for potensielle insekter


Grein 2. Blåråke

Kjenner jeg meg noenlunde rett, blir det vel noen timer i sandområdet med morgenlys mandag også.

1 kommentar:

  1. Helt klart at bildebehandlingen ikke yter verken fugler eller fotograf rettferdighet. Men jeg drømmer om ny Spania-tur, så helt mislykket er det jo ikke... :-)

    SvarSlett