mandag 26. april 2010

Ikke noen blåmandag...

...selv om flere av fugleartene var litt blue..
Det var sikkert + 18 før sola sto opp og max. temp var rundt 25. Kjørte først til øst for Trujiilo og fikk endel fotos av fugler langs veien, som bieter, topplerke, munkegribb, amursvale, stork og selvfølgelig den alle steds nærværende kornspurven. Satt en smule på spissen merker jeg allerede etter to dager at jeg begynner å bli både sangen og fuglen.
Bieteren tar en hvil fra reirgraving

Amursvala sang noen strofer for fotografen

Munkegribb

Topplerka er nokså pigg

Klippespurv nesten på toppen av Cabanas del Castillo

Kjørte videre østover mot en fjellkjede helt øst i Extremadura. En ørliten landsby Cabanas del Castillo, med et par klipper like bak var målet og jeg slet meg opp på toppen med stativ og telelinse. Ikke så mye å se utenom en blåtrost hann, et par klippespurver og flere svalestjerter, men utsikten var strålende.

Nå klokken 22.05 sitter jeg ute på Plaza Major og ferdigstiller bloggen.

Vindstille, varmt og sydlandsk.

10 sekunds storkevideo

video

1 kommentar:

  1. Hei Jan Kåre

    Spennende å følge turen din til ulandet. Som ivrig fugleentusiast, er det kjekt å se alle de fine bildene du får av eksotiske arter.

    Opplever du fuglene i utlandet som mindre sky enn de vi har her hjemme?

    mvh Knut Børge

    SvarSlett