søndag 18. april 2010

Extremadura 25. april - 4. mai


Hærfugl, Belen

For nøyaktig to år siden hadde jeg en fantastisk foto- og fugletur til Extremadura i sørvest-Spania. Altså særdeles vellykket, men likevel var tanken at "her må jeg returnere til".
I fjor dro jeg til Andalucia i sør-Spania. Utrolig fint på alle måter her også, men for meg var landskapet og fuglelivet i Extremadura liksom i en høyere sfære.

Jeg flyr med KLM fra Sola, via Amsterdam til Madrid. Leiebil står klar på flyplassen og så er det drøyt 250 km til den lille landsbyen Santa Marta som ligger mellom Trujillo og Caceres. Der er elleve netter booket i byens eneste hostal.

Nedenfor er en liten portefolio fra turen i 2008.

Middelhavsspurv


Rødfalk hann, Trujillo


Kirkeugle, La Serena


Klippespurv hann, Monfrague


Stork lander i reiret, Monroy


Spanish Marble White, Caceres



Gåsegribb, Monfrague


Enghauk hann, Monroy


Stortrappe, Monroy


Stork, Belen

Det blir daglig blogg som legges ut ca. kl. 22 hver kveld. Ja, visst det roer seg på Island da :)

5 kommentarer:

  1. Det var en anstendig samling bilder!

    Har du med noen kamuflasje, eller er det skudd fra bilen? Eller bare sniking?

    SvarSlett
  2. Venting, venting, sniking og bil. Selvfølgelig uten playback. Sistnevnte metode må føles som halv seier når en får "gode" bilder. Og ingen opplyser at lyd er brukt. Det blir liksom for flaut.

    SvarSlett
  3. hei og gratla med mange kule bilder fra et attraktivt område! Vet ikke om du er interessert i tilbakemeldinger på det rent fotografiske, men personlig ville jeg croppet litt mindre enn det du gjør, det blir litt trangt å se på når fuglen fyller hele ruta (med mindre du faktisk er så nærme - i så fall bruk en mindre linse :), men teknisk er det som vanlig lite å utsette på ditt arbeide!

    SvarSlett
  4. Hei. God tur, blir kjempe å følge denne turen også...Kjempe bilder.

    SvarSlett
  5. For noen fantastiske vakre bilder! LIKE a lot!

    Havnet tilfeldigvis inne på bloggen din via via...;O)
    Her vil jeg gjerne se mer, og du er hjertelig velkommen til min temmelig nye blog:
    linestorlid.blogspot.com

    MVH Line

    SvarSlett