tirsdag 27. april 2010

Er det folk?



En Boeing passerer. Stortrappe-hannen kan bli hele 18 kg

Satset de første par timene på dvergtrappe-foto. For et par dager siden fant jeg et område som flere trapper frekventerte og jeg stillte meg opp i veikanten med visse forhåpninger. For to år siden fikk jeg gode stortrappebilder så håpet i dag var at den lille skulle på minnekortet. Et par timer gikk, kun med noen fotos på ualminnelig lang avstand, men "selvfølgelig" kom giganten sigendes forbi på noen få ti-talls meter. Så da fikk jeg den som et lite plaster på såret.
Kjørte videre og tok landskapsbilder i den storslåtte Extremaduranaturen. Da jeg kom rundt en sving ser jeg to som står oppe på to steiner. Litt bauta-lignende. Folk her? Tar kikkerten og jammen er det ikke en munkegribb og gåsegribb. Det blir intern fliring i bilen, men gribbene er visst ikke veldig fornærmet på den grove feilbestemmingen. De sitter rolig på hver sin stein og jeg får både bilder og litt på "filmrullen".
Kongene på haugen; munkegribb og gåsegribb

Resten av dagen ble tilbrakt i noen områder vest for Caceres uten at det tok helt av. Noen turarter som purpurhegre, dvergørn, taffeland, stylteløper, dverglo, strandsnipe og blåråke.

I kveld kom John Grønning og Rune Edvardsen fra Bjerkreim opp fra Andalucia. De har også tatt inn på hostalet i Santa Marta og blir til fredag. I morgen blir det fellestur og enda mer gribbefotos; i Monfrague.
Blomstring i Extremadura



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar