tirsdag 23. mars 2010

Begynnelsen på slutten

Rom nr. 312 på Hotel Real i Jaca er ikke akkurat lite oppvarmet, Så hver natt har vinduet stått oppe, I går natt falt utetemperaturen betydelig og kombinert med at vinduet hadde glidd helt opp, ble rommet i meste laget avkjølet, Dyne er jo et fremmedord i "Syden", men akkurat da kl. 03.15 kjente jeg at ei dyne hadde vært rette bekledningen. Så etter det har jeg slitt med en lett luftveisinfeksjon og noe kvasifeber. Føler av og til at en Jägermeister kan ødelegge et bakterieangrep, men den likøren jeg fikk i baren i går kveld hadde visst ikke Jägerens kvaliteter. Dessuten virker det som det er en stor fordel å "kjøre" den ned med det samme symptomene kjennes.
Så i dag har jeg ikke hatt like høy aktivitet selv om jeg var på vei til Riglos kl. 7.30, etter at bilrutene var skrapet med  solkremtuben. Ikke en sky å se, men noe tåkeskyer seig på da jeg nærmet meg  målet. Tok en avstikker til landsbyen Aguera som ligger en liten mil vestfor Riglos og som også har fjellformasjonen "Los Mallos". Fikk akkurat tatt et par bilder før tåka ble skikkelig dominerende. Kjørte videre til Riglos i håp om vinsanger eller hekkspurvbilder, men de var aldeles fraværende. Tåka letta etter et par timer og det merkes at våren kommer for fullt. Hadde flere låvesvaler og en taksvale i formiddag. Kornspurv-hannene synger hysterisk, ofte både på inn og- utpust. Temperaturen var sikkert 18 grader i dag i 800 meters høyde. Registrerte noen blå fioler og flere typer sommerfugler  som vimset rundt.
Sol og tåke i Aguero

Nå skal jeg lete opp "La Farmacia" og få fatt i noen Paracet. I morgen er siste hele dagen og satser på mer lammegribb-bilder ved klosteret.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar