torsdag 25. mars 2010

Bagasjeblogg



Jeg har hatt det utrolig trist inni et stort klesskap de siste ni døgna på Hotel Real i Jaca i Spania. Derfor var jeg særdeles glad for å se dagslys i dag. Jeg var lite interessert i å bli lagt i et nytt skap igjen i kveld. Derfor er jeg nå på loffen et eller annet sted i Europa. Vet ikke helt hvor jeg er men koser meg storlig.


Her er forresten litt oppsummering fra eieren:


Jaca litt vest i Pyreneene virket som å være en sentral by å bo i relatert til spanske fjellarter. Jeg kjørte aldri lengre vekk enn 60 km. fra byen. Her var flere hoteller og hostaler i forskjellige prisklasser. Hotel Real var "mitt" hotell og det var veldig stille. Eneste negative var at rommet var litt for varmt. Det var en enkelt restaurant der, men ikke veldig å anbefale. Betalte ca. kr. 4500 for ni netter.  Spiste flere ganger på Cafe Pilgrim og her hadde de god variert mat til grei pris. 
Jeg hadde jo satt opp ei liste med fuglearter jeg mente var potensielle. Eneste arten jeg ikke fikk var fjellspurv. Det var også den arten som var minst sannsynlig. Ellers dunket jeg greit inn lammegribb, alpejernspurv, murkryper, alpekaie, steinspurv og sitronirisk. I tillegg til vinsanger som lifer. Nattlerke prøvde jeg ikke på. I tillegg ble det en god del Spania-arter. Observerte totalt 75 fuglearter, faktisk ikke en vadefugl. Det ble tatt tre hundre fuglebilder, mao ikke helt det store relatert til f.eks. Extremadura i sørvest-Spania. 


For å nå flyet som gikk kl. 10.10, sto jeg opp kl. 03.50. Da jeg hadde kjørt en halvtime ble det venting i 40 minutter grunnet tunellarbeid. Panikken bredde seg ikke veldig, men det hadde ikke gått med flere slike stopp. Så da ble det hardkjøring til Barcelona. Brukte 2,54 timer på de 293 km. etter veiarbeidet. Var litt spendt på morgenrushet i Middelhavsbyen, men kom meg greit til flyplassen. I innsjekkingen registrerte dama at jeg hadde stor håndbaggasje og ba meg sette den på rullebåndet få å få en merkelapp. Da merket hun tyngden; 19,5 kg. og sa den var tung til å ha med inn i flyet. Jeg sa at det var fotoutstyr og da gav hun seg greit, bare jeg ikke la Think Tank-en i hattehylla. 
Jeg må visst ta straffen. Ved ankomst Sola lufthavn var det ingen bagasje. Ble fort etterlyst, men...
...du er nok i skapet i morgen kveld :)
Ok da, du hadde friheten i to døgn, til jeg hentet deg på Haugesund lufthavn lørdag.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar