mandag 22. mars 2010

Andre flyr også høyt

I seng kl. 22 i går etter å ha spist pasta på Cafe Pilgrim her i Jaca. Følte det stedet passet relatert til mine religiøse visitter søndagen. Tidlig i seng, tidlig opp. Satt i bilen allerede 06.15 og dro østover. Målet var Ordessa-dalen og var framme etter vel en times kjøring. Her var det betydelige snømengder også i veien og understellet på leiebilen fikk absolutt "kjørt" seg. Ordessa skal være Spanias svar på Gran Canyon i USA. Planene jeg hadde ble droppet og det ble ingen landskapsbilder. Kjørte til Panticosa skisenter i dalføre vestfor Ordessa og tok taubane opp på fjellet til et alpinanlegg i håp om kanskje å få se snøfinker. Ikke så mye som ei alpekaie der. Drakk en Cafe Cortado og tok banen de 750 høydemeterne ned igjen.
Kjørte rett til klosteret San Juan de la Pena med to mål. Oversiktsbilde av snødekte fjelltopper i finværet og fotos av gåsegribber som pleier å passere en skrent like nord for klosteret. Etter 1,5 time dukka fire engelske fuglekikkere opp og lurte på om jeg hadde sett sitronirisk. Fortalte at jeg så to ind. like ved klosterveggene søndag morgen. De ble ikke i bedre humør da jeg viste de bildene jeg hadde tatt før de kom. Her er tre av de.
Flyr høyt I: På vei til Madrid?

Flyr høyt II: Lammegribb passerte på 200 meter

Flyr høyt III:Gåsegribb med snødekte fjell i bakgrunnen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar