lørdag 13. mars 2010

8 dagers tur til Pyreneene 17.-24. mars 2010

Kart over vestre Pyreneene. Klikkbart for større utgave
Det blir daglig blogg fra min tur  til Pyreneene, Spania. Flyr med KLM Sola-Amsterdam-Barcelona tirsdag 16. mars. Jeg bor i byen Jaca litt vest i Pyreneene og tar dagsturer i alle himmelretninger. Jaca ligger på ca 800 m.o.h. og har omtrent 13000 innbyggere. Det er drøyt 20 km til den franske grensen i nord. Målet med turen er å se og evt. ta bilder av endel fuglearter som har tilhold der bl.a. lammegribb, nattlerke, alpejernspurv, alpekaie, murkryper og fjellspurv. Sistnevnte kan være spesielt vanskelig å finne, men så tidlig i sesongen er kanskje sjansene større.
Kart over mitt takseringsområde. Klikkbart for større utgave
Pyreneene ligger jo høyt og på denne tiden pleier det være endel snø, men hvis det siste langtidsvarslet til Yr.no i Jaca slår til, skal jeg ikke klage.

Bloggen blir oppdatert ca kl. 22 med tekst og bilder. Returen hjem blir 25. mars. 

2 kommentarer:

  1. Hei,

    Jeg traff en belgisk fuglefotograf i Falsterbo som pratet varmt om Jaca. Han nevnte spesielt en gammel bru man kan stå på og få bilde av gribb og spesielt svartglenter som seiler på vindene i juvet under. Det var også en god plass for murkryper.

    Ha en riktig god tur!

    Roy

    SvarSlett
  2. God tur... det skal bli spennende å følge turen via bloggen din.

    Hilsen Magnus

    SvarSlett