tirsdag 24. november 2009

I siste liten


Høydepunktet på min tur i nordøstlige Haugesund, ble ikke fugl. Passerte et blad som hang ytterst på en grein. Det virket litt fotogent; gult med diffus bakgrunn. Gikk til bilen og hentet mine nye Canon G11 og Canon 7D. Da jeg returnerer til bladet ser jeg at det henger i løse luften. I allfall nesten. Noen svært tynne larvetråder er det som fortsatt holder bladet fast til greina. Nok en tur til bilen, nå for å hente stativ. Det er omtrent vindstille, så stativ vil fungere. Får filmet noen sekunder og tatt noen bilder med varierende blender og lukkertid. Det begynner å regne, dog veldig svakt. Etter et lite minutt har kanskje 4-5 små dråper truffet bladet. Den neste som treffer resulterer at motivet mitt seiler rolig til bakken. Dråpen som gjorde at bladet ble for tungt for larvetrådene. Av og til er "en millimeter nok". Jeg fikk heldigvis bildene og filmsnutten, men absolutt i siste liten.

1 kommentar:

  1. Dette hørtes ut som en fantastisk tur. Du skal vel gjenta denne snart :-)

    SvarSlett